13 martie 2012

Cronica de Suedia - 21

Unde ramasesem cu cronicile? Ca tot citind la Sfintu' Vasile am uitat sa va tin la curent cu noutatile, birfele si ciudateniile de pe plaiurile suedeze. 
Zilele astea s-au inlocuit niste tevi pe sub ferestrele mele, asa ca am putut urmari in actiune o echipa minimalista de Dorei. N-am avut timp sa pozez gaurile din trotuar pen' ca, ai naibii, cum depuneau teava, cum astupau haul. Ca aici:
Si tot asa pina-n capat, cu semnalizarile de rigoare si gropile astupate pe masura ce teava era inlocuita.
Ziceti c-a ramas caldarimul nerefacut? Da' de unde! A stat asta pret de-un week-end, caci luni s-au si prezentat baietii la datorie. Ete:
Da' stiu ca v-am intristat cu faza asta. Mergem mai departe. Primul ministru suedez se separa a la suedoise. Adica va locui in aceeasi casa cu probabil-viitoarea-fosta-nevasta, ca de-abia a cumparat-o (casa) si renovat-o (pe banii statului, renovarea). Conform legii suedeze, tre' sa se mai gindeasca 6 luni inainte de a divorta, pentru ca sint copii la mijloc. 
In alta ordine de idei, la polul opus fata de fostul cuplu (momentan) birfit mai sus, se afla Zilele sexului de la Universitatea (Scoala superioara) din Malmo, ocazie pentru ziare de a dedica pagini (cu poze mai mult sau mai putin explicite si site-uri) subiectului si obiectelor. Tema acestor zile: sexul fara limite. 
In rest, mare reclama pentru un serial cu niste gagici-suedeze-siliconate-botoxate-oxigenate la LA si pentru reprezentanta Suediei la Eurovision: Loreen. Vi hors!

11 comentarii:

  1. "Conform legii suedeze, tre' sa se mai gindeasca 6 luni inainte de a divorta"
    Conform legilor Scandinave cred.... ca si aici e la fel ;)) De mentionat faptul ca... nu e ca la noi cu balamuc-partaj-martori... 2 semnaturi si gata, bunurile daca sunt se impart "de acord - in prezenta unui avocat" adica ceva gen - femeia: iei tu masina de spalat ca nu esti in stare sa speli un vas iar eu iti iau masina din garaj ca deh: raman cu copii =))
    Dar de obicei se cade la mica intelegere ;)
    De plusat: aici te poti divorta chiar si pe net: depui "cererea".... iti vine primul set de hartii acasa le semnezi si retur.... peste 6 luni vin altele "definitive" daca le semnezi si pe alea.... o sa vina hotararea si gata! Nu semnezi? ... Ramana pe "data viitoare" cand unul din 2 face o noua cerere! ;))
    Sau: Daca sotii au locuit separat 2 ani de zile iar unul din ei face cerere... divortul se pronunta automat (fara perioada de asteptare) ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. cum demonstreaza ca au locuit separat?? mai ales ca, in unele cazuri, sint separati si stau tot in aceeasi casa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prin..... cererea de divort! Pe bune! Adica la modul ca stiu familii separate care merg la cumparaturi cu aceeasi masina..... fac cumparaturi cu 2 carucioare... fiecare ce vrea muschiul lui... la casa se achita separat.... iar acasa la fel: branza e a ta.. cafeaua de pe raftul de sus e a mea.. a ta e mai jos... facturile se da split la 2.... si vb sfantului: "Si asa mai departe...." Cum demonstrezi ca locuiesti separat? Cazul meu: eu sunt casatorit... dar locuiesc separat... in "condici" apar ceva gen "pe picior de divort" si statul ma considera DEJA singur! Nu poti sa faci nimic in tara asta daca nu declari "sediul nou"... adica noua adresa! Cu contractul de casa nou mergi la primarie si il arati... sau il trimiti pe net sau posta.... si de acolo SE FACE TOTUL SINGUR PE COMPUTER!
      Cand m-am mutat... am fost si eu ca omul la DNA ( =)) firma tel mobil :P ) sa anunt adresa noua sa imi vina facturile la tel... raspuns: Ati anuntat la primarie? DA! Pai... nu e nevoie de nimic ca se modifica automat!
      Initial nu am crezut.... si nu am mai anuntat nicaieri... sa vad de curiozitate... si rezultat? Facturile de la scoala... corespondenta de la banca... pana si cataloagele cu produse ale anumitor magazine la care sunt "membru" si vin personalizate prin posta.... au venit pe adresa noua.
      Si asta cum? Asta datorita unui mic "numar de serie" pe care il injurai tu in urma cu ceva vreme Aida :)):)):))
      Faptyl ca nea ministru mai sta in aceeasi casa.... e in cele 6 luni...in care au timp de o "reconciliere".... si chiar si in aceasta perioada sunt considerati "separati" prin simplul motiv ca au depus cerere de divort. Priceput? (nu cred:P )

      Ștergere
    2. unde se vede treaba ca bigbradaru' finlandez e mai tare decit ala suedez:D
      a naibii ce stie astia... tot!!! mi se face si frica uneori. te iau ca din oala, nici in gaura de sarpe nu te mai poti ascunde... cind ma gindesc cit mai m-am plimbat cu docomente si copii pe la toate institutiile romanesti cu ocazia schimbarii numelui de familie! de mutat nu mai vorbesc: pur si simplu nu se putea schimba adresa, mai bine renuntam la serviciul respectiv. in Franta a fost mai simplu (cind ne-am mutat incoace): am facut cerere (si-am platit, evident) la posta, pentru reexpedierea corespondentei! numai Fiscul ne-a dibuit si ne trimite facturile direct in Suedia.
      nu stiu daca nenea ministru' a depus si cererea de divort, nu se precizeaza. si daca un cuplu se separa nu inseamna automat (cel putin logic) ca se si desparte oficial. in fine, astea-s detalii si io-s circotasa, stiu :p

      Ștergere
  3. Ei demonstrează că stau separat stând împreună şi invers. Ce-i aşa greu. De-asta Suedia nu câştigă niciodată la skandemberg. Şi aşa mai departe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. auzi, da' monicuta de ce nu se impaca cu virinel, ca tot locuiesc la antipozi? nu se sustine teoria ta.

      Ștergere
  4. buei, nene...divortul devine un sport de ambiţie...îţi trebe determinare şi coraj...adicătlea, stai 6 luni , unu' cu hălălalt...dacă ea găteşte, dă, mai întâi mâncarea la pisică să vezi, mai trăieşte...e ceva de nervi tari...
    plus că, cu zilele sexului, ispita e cât capra, măcar ca unele poziţii în care stau ele...să mă scuzi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. parca vaz cum iti rozi unghiile ca nu poti sa tragi o raita pe la universitate... sa te dai student macar o ora doua cit casti gura la expozitie.

      Ștergere
    2. da' ce, pot ??? adică, am voie ?!

      Ștergere
    3. adica DA. ca n-au paznic la poarta, din cite am vazut io. sa-l intreb pe barbate-miu, ca mai preda pe-acolo din cind in cind.

      Ștergere

Lăsați răspuns aici: